Arkaplan Rengini Değiştirip Gri Yapalım.
Araçlardan PolyStar Tool’u seçelim ve Properties panelindeki Options'a tıklayarak Styles'dan Star’ı seçelim, Number of Sides ile de yıldızımızın köşe sayısını belirleyelim. Ben yıldızın köşe sayısını 7 olarak belirledim. Dolgu rengi olarak beyaz rengi seçelim ve sahneye bir yıldız çizelim.
Yıldızı Çizdikten sonra F8 kısayol tuşu ile Convert to Symbol penceresini açalım ve Name kısmına Yildiz yazalım(verdiğimiz ismin ilk harfinin büyük olmasına dikkat edelim). Sembole isim verdikten sonra Advanced sekmesine tıklayalım ve açılan pencerede Export For ActionScript seçeneğinin yanındaki onay kutucuğunu işaretleyelim. Class sekmesine sembolümüze verdiğimiz ismin otomatik olarak geldiğini göreceksiniz. Ok butonuna tıklayak pencereyi kapatalım ve sahne üzerindeki sembolü silelim. Bu yaptığımız işlem sayesinde oluşturduğumuz sembole ActionScript içerisinden ulaşıp kullanabileceğiz.
Artık kodları yazmaya başlayabiliriz. Yapacağımız ilk işlemler Library’deki sembolümüze ulaşmak ve fare hareket ettikçe sahneye eklenmesini sağlamak olacak. Fare hareketlerini için olay dinleyicimizi sahneye ekleyeceğiz. Oluşturduğumuz sembolü sahneye eklemek içinse addChild() metodunu kullanacağız. Actions panelini açalım ve ilk olarak aşağıdaki kodları yazalım.
var yildiz:Yildiz;
stage.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_MOVE, tasi);
function tasi(e:MouseEvent) {
yildiz=new Yildiz();
addChild(yildiz);
}
}
stage.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_MOVE, tasi);
function tasi(e:MouseEvent) {
yildiz=new Yildiz();
addChild(yildiz);
}
}
yildiz.x=mouseX+Math.random()*yildiz.width;
yildiz.y=mouseY+Math.random()*yildiz.height;
yildiz.y=mouseY+Math.random()*yildiz.height;
yildiz.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, animasyon);
function animasyon(e:Event) {
e.target.scaleX-=.03;
e.target.scaleY-=.03;
e.target.alpha-=.03;
e.target.y+=3;
}
e.target.scaleX-=.03;
e.target.scaleY-=.03;
e.target.alpha-=.03;
e.target.y+=3;
}
if (e.target.alpha<=0) {
e.target.removeEventListener(Event.ENTER_FRAME, animasyon);
removeChild(e.target as MovieClip);
}
e.target.removeEventListener(Event.ENTER_FRAME, animasyon);
removeChild(e.target as MovieClip);
}
var renkleriDegistir : ColorTransform = new ColorTransform();
renkleriDegistir.color = Math.random() * 0xffffff;
yildiz.transform.colorTransform = renkleriDegistir;
renkleriDegistir.color = Math.random() * 0xffffff;
yildiz.transform.colorTransform = renkleriDegistir;
var yildiz:Yildiz;
stage.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_MOVE, tasi);
function tasi(e:MouseEvent) {
yildiz=new Yildiz();
yildiz.x=mouseX+Math.random()*yildiz.width;
yildiz.y=mouseY+Math.random()*yildiz.height;
addChild(yildiz);
var renkleriDegistir : ColorTransform = new ColorTransform();
renkleriDegistir.color=Math.random()*0xffffff;
yildiz.transform.colorTransform=renkleriDegistir;
yildiz.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, animasyon);
}
function animasyon(e:Event) {
e.target.scaleX-=.03;
e.target.scaleY-=.03;
e.target.alpha-=.03;
e.target.y+=3;
if (e.target.alpha<=0) {
e.target.removeEventListener(Event.ENTER_FRAME, animasyon);
removeChild(e.target as MovieClip);
}
}
stage.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_MOVE, tasi);
function tasi(e:MouseEvent) {
yildiz=new Yildiz();
yildiz.x=mouseX+Math.random()*yildiz.width;
yildiz.y=mouseY+Math.random()*yildiz.height;
addChild(yildiz);
var renkleriDegistir : ColorTransform = new ColorTransform();
renkleriDegistir.color=Math.random()*0xffffff;
yildiz.transform.colorTransform=renkleriDegistir;
yildiz.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, animasyon);
}
function animasyon(e:Event) {
e.target.scaleX-=.03;
e.target.scaleY-=.03;
e.target.alpha-=.03;
e.target.y+=3;
if (e.target.alpha<=0) {
e.target.removeEventListener(Event.ENTER_FRAME, animasyon);
removeChild(e.target as MovieClip);
}
}
İşte bu kadar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder