FLASH CS4'de ZAMAN
Öncelikle sayfanin ortasina “Text Tool” araciyla bir tane yazi alani çizin. “Dynamic_Text” olsun.Renk olarak da siyah’i seçin.”Instance name” olarak da “gosterge” yazin.
Simdi baslayalim kodlama isine.1.framedeyken actions panelini açin ve asagidaki kodlari yazin.
var sure:Timer=new Timer(1000);
sure.start();
var toplam_saniye:uint=60;
sure.addEventListener(TimerEvent.TIMER,toplam_saniyeyi_azalt);
function toplam_saniyeyi_azalt(event:TimerEvent):void{
toplam_saniye-=1;
gosterge.text= toplam_saniye.toString();
}
Bu kodlari yazdiktan sonra gelelim bu kodlari açiklamaya. “var sure:Timer=new Timer(1000);” koduyla biz bir “zaman degiskeni” belirledik ve “sure.start()” koduyla da bu zamani baslattik.Oyunumuza zaman,süre vs. gibi unsurlar eklemek için,önce bir zaman degiskenini belirleyip ardindan onu baslatmak (start) zorunludur.Her neyse,sonra “toplam_saniye=60;” diye toplam saniye miktarimizi belirledik(60 saniye). “sure.addEventListener(TimerEvent.TIMER,toplam_saniyeyi_azalt);” koduyla da, “sure” adli zaman degiskenimizi denetleyen kodu yazdik.Bu kod, “sure” degiskeninde belirtilen süre araliklarinda çalisir( örnegin biz 1000,yani 1 saniye dedik.Her 1 saniyede bir, bu kodun içindeki “toplam_saniyeyi_azalt()” fonksiyonu devreye girecektir bu sayede). Ardindan “toplam_saniyeyi_azalt()” fonksiyonunu olusturduk.Bu fonksiyon, her çalismaya basladiginda “toplam_saniye” degiskeni -1 azalacak, sonuç da “gosterge.text=toplam_saniye.toString()” kodu sayesinde, önceden çalisma sayfamizin ortasina çizdigimiz “gosterge” isimli kutucuga, bu azalma miktari gösterilecektir.Böylece azalan saniye unsurunu olusturmus olduk. “Crtl+Enter” yaparak örnegimizi denetleyebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder