20 Ocak 2012 Cuma

Ders-4 AS3'e Giriş


 ActionScript 3.0 'a Giriş
Biz bir nesneyi(Movie Clip'i) programlarken o nesnelerin "instance name" bölümüne bir isim vermemiz gerekir.Bu ismi vermek için sag taraftaki Properties panelindeki "Instance Name" kutucuguna bir isim yazabilirsiniz.Ben "yesil_kutu" ismini yazdim.





Simdi, “yesil_kutu” instance name’ye sahip kutuyu kodlayalim.Önce yeni bir layer (katman ) olusturalim.Isterseniz bu yeni katmanin ismini degistirmeyebilirsiniz; ama ben “kodlar” diye degistirdim.Ardindan kodlar katmanindaki, 1.frameye sag tiklayip, actions’u seçin.Kod yazacagimiz kismin açildigini göreceksiniz.Burasi,bizim çalismamizi,oyunlarimizi vs. kodlayacagimiz yerdir. Bu kisima su kodlari yazin:

stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,hareket);


function hareket(event:Event):void{

yesil_kutu.x++;

}





Bu kodlarin açilimini yapayim.Biz, bir nesneye bir görev,hareket,is vermek için öncelikle ona bir olay kodu atamamiz lazim.yesil_kutu’ya atadigimiz olay kodu sudur:

stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,hareket);

Bu kodun baslangiç zamanini “Event.ENTER_FRAME” koduyla sagladik.Bunun anlami: "Sahne açildiginda (yani yaptigimiz çalisma,oyun vs. açilir açilmaz), bu kodun içindeki fonksiyonu (hareket) devreye sok anlamindadir.Demek ki bu kodu yazdigimiz için, yaptigimiz örnek açilir açilmaz, hareket adli fonksiyon devreye girecektir.Bu hareket fonksiyonu da, su sekilde tanimlamis ve kodlamistik:

function hareket(event:Event):void{

yesil_kutu.x++;

}


Yukaridaki fonksiyonun içeriginde, “yesil_kutu” adli nesnemizin, “x”(yatay) düzlemde sürekli 1 piksel ilerlemesi kodlanmistir ( yesil_kutu.x++ ). Bu fonksiyonu kodlarken dikkat etmeniz gereken en önemli unsur, (event:Event) kismindaki “Event” kodunun, olay atayici kodumuzdaki (Event.ENTER_FRAME,hareket) ilk kodla ayni olmasi gerekiyor.Bu dedigim yukaridaki resimde gösterilmistir.

Son olarak, bu kodlari yazdiktan sonra, “Crtl + Enter” tuslarina basarak veya yukaridaki menüden, “Control - Test Movie” diyerek yaptigimiz çalismayi görebilirsiniz.




Simdi size baslica birkaç olay atayici kod ve açilimini göstereyim :

stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,fonksiyonun_ismi);

--> Bu kodu yukarida açiklamistik.Içerigindeki fonksiyonun çalisma zamani olarak örnek çalisir çalismaz idi.

function fonksiyonun_ismi(event:Event):void{

}




stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN,fonksiyonun_ismi);

--> Bu olay atayicinin içindeki fonksiyonun çalisma zamani, klavyede tusa basildigi zamandir.

function fonksiyonun_ismi(event:KeyboardEvent):void{

}




stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_UP,fonksiyonun_ismi);

--> Bu olay atayicinin içindeki fonksiyonun çalisma zamani, klavyedeki basilan tustan parmagin çekildigi andir.

function fonksiyonun_ismi(event: KeyboardEvent):void{

}





stage.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, fonksiyonun_ismi);

--> Bu olay atayicinin içindeki fonksiyonun çalisma zamani, Farenin sol tusana basildigi zamandir.

function fonksiyonun_ismi(event: MouseEvent):void{

}





stage.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, fonksiyonun_ismi);

--> Bu olay atayicinin içindeki fonksiyonun çalisma zamani, faredeki basilan tustan, parmagin çekildigi andir.

function fonksiyonun_ismi(event: MouseEvent):void{

}


2 yorum:

  1. keşke kullanabilsem herkes flashdevelop diyor ama ben kullanmıyorum çünkü;
    1-error verip projemi silmesinden korkuyorum(sharpdevelopta oldu)
    2-build etmeye üşeniyorum

    YanıtlaSil
  2. Thanks for the job post. For more of such kind of jobs, you can refer to the link below.
    Thank you very much for your post, it makes us have more and more discs in our life, So kind for you, I also hope you will make more and more excellent post and let’s more and more talk, thank you very much, dear.
    friv 100 | Friv 10 | agar.io games| zoxy

    YanıtlaSil