31 Ocak 2012 Salı

Flash ile Programcılığın Mantığı

Merhaba arkadaşlar,sizlerle flash programcılığı ile ilgili deneyimlerimden bahsetmek istiyorum. Önceklikle herşeyi basit düşünün.Flash AS3 öyle çok serbest bir değildir diğer dillere kıyasla.Bu bir süre sonra işimize yarıyacak,gitgide hızdı düşünmemizi sağlayacaktır. Arkadaşlar flash sizlere sınır koyar.Bu sınırlara bir süre sonra o kadar alışırsınız ki 1 satır kodu 10 şekilde kullanmaya başlarsınız.Orasını sil,şunu ekle,o parantezi sil,hitTest ekle tarzı düşünceler kafanızda hep dönmeye başlar.Flash,hiç bilmeyen bir insanın öğrenmesi gereken "ilk" programdır.Çünkü size o beyaz,painti hatırlatan ekranıyla karşılar ve sürekli "ben flash'ım, benle crysis,fifa,pes,cod,wow yapamassın" cümlesini suratınıza tokat gibi vurur.Ama...





alıştığınızda artık bu dar alanda akılcı çözümler üretmeye başladığınızı farkedeksiniz. Ben Flash'tan direk olarak CryEngine 3'e geçiş yaptım ve CE3 gerçekten beni sıktı.Çünkü ben hep sınırlı olmaya alışmıştım.İstediğim şeyi hayata geçirebileceğimi CryEngine bana her an,her saniye hissettirdi. Diyeceğim şudur ki arkadaşlar,herşeyi düşünün.PES mi oynuyorsun?İçinden de ki "flashta ben bunu nasıl yaparım.Bi MovieClip koyarım.hmm sonra şuraya bi buton,şuraya bi hitTest,şuraya bi currentFrame,frameRate ile slow motion." Bir Lamba yakılmaz. Bir Lambanın düğmesine basılır.Sonuç olarakta lamba yanar. Ve biraz şu küçük blogta yazı yazan adama güveniyorsanız.. Flash gerçekten çok iyi arkadaşlar.Geç game makermış şuymuş buymuş. Kur Flash'ı ve hayatında birşeyleri değiştir. "Yolculuğun sonunu düşünmeyin. Bir sonraki Dinlenme Tesisini düşünün." Nasıl? Az önce aklıma geldi.Birde zekiyim sormayın. İyi Geceler Arkadaşlar.

1 yorum:

  1. Harika bir makale kesinlikle katılıyorum flashta çözüm üretmek inanılmaz zevkli bir iştir

    YanıtlaSil