Aşağıdaki kodları F9 a basıp,koplayalınız.
İşte Kaynak Dosya:
Dosyayı İndir:
Örnek Resim:
//"curX" cursorün "x" kordinatını tutacak var curX: Number ; //"stageOrtX" stagein orta noktasını tutacak var stageOrtX: Number ; // "yon" stringi "stageOrtX" de belirlediğimiz orta noktaya göre hangi yöndeyiz sağ veya sol şeklinde dynamic bilgi verecek var yon: String ; // gidiş hızımızı belirleyecek var hiz: Number = 10 ; //"stageOrtX" stagein orta noktasını aldı stageOrtX=stage.stageWidth/ 2 ; // bu function bize yön hesabını sürekli yapmamızı sağlayacak function yonHesaplama(): String { //
ben derleme dışı bıraktım ama alttaki satırı açarsanız farklı şekilde
çalıştırabilirsiniz uygulamayı tamamen hesaplama algoritma bu kısmı //stageOrtX=curX; // "curX"i cursorümüzün "x" kordinatında ki değerine eşitledi curX=mouseX; //burada kontrol yapıyoruz bizim cursorümüz hangi yönde if (stageOrtX>curX) { yon= "sol" ; } else if (stageOrtX < curX) { yon= "sag" ; } else { yon= "orta" ; } return yon; } // "enter_frame" eventi sürekli çalışarak an an değişen bilgilerin kontrolünü sağlar stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,calis); function calis(e:Event) { // yon hesabını sürekli kontrol ediyoruz yonHesaplama(); // bir manuel sınırlama koyup yon değişkenine göre "pano_mc" yi hareket ettiriyoruz. if (yon== "sol" && pano_mc.x< 950 ) { pano_mc.x+=hiz; } else if (yon== "sag" && pano_mc.x>- 400 ) { pano_mc.x-=hiz; } |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder