2 Şubat 2012 Perşembe

Flash AS3-Dışarında Dosya Yüklemek

Merhaba, bu dersimizde Action Script 3 kodlarıyla dışardan resim ya da swf çağırmayı öğreneceğiz.
Yapmamız gereken sadece 1.frame’e şu kodları eklemek;
var yukle:Loader = new Loader();
var resim:URLRequest = new URLRequest("oyunyapimcisi.gif");
yukle.load(resim);
addChild(yukle);
Burda dikkat etmeniz gerekenler, kırmızı ile belirtilenlerin aynı adda olması ve yine koyu mavi ile belirtilen “resim” lerin aynı adda olması.Yeşil ile yazılan “oyunyapimcisi.gif” sizin çağıracağınız resim ya da swf dir.Uzantıyı .swf olarak değiştirdiğinizde flashArsivi.swf dosyasını çağırır.
Yukardaki kod ile gelen resim ve swfler sahnenin (0,0) kordinatına yani x=0 y=0, yani sahnenin sol üst köşesine gelir.Şimdi çağırdığımız obje yi aşağıdaki kodları ekleyerek konumlandırabiliriz;
yukle.x=100;
yukle.y=150;
Bu kodları ekledğinizde çağırdığınız objeyi 100 e 150 olarak konumlandıracaktır.
Son haliyle kod aşağıdaki gibi olmalıdır;
var yukle:Loader = new Loader();
var resim:URLRequest = new URLRequest("oyunyapimcisi.gif");
yukle.load(resim);
yukle.x=100;
yukle.y=150;
addChild(yukle);
Şimdi ilk koda konumlandırma eklemeden çağıracağımız objeyi bir Movie Clip içine çağıralım.
Öncelikle sahneye bir çizim yapıp onu seçip F8ile Movie Clip yapalım.Movie clipin içindeki çizim önemli değildir, sahnede boş movie clip de olabilir.
Daha sonra oluşturduğumuz movie clip’i seçip Properties panelinden Intance Name değerine mcFa yazalım.Şimdi ilk kodumuzdaki addChild(yukle); satırının başına mcFa. ekleyelim yani şöyle yapalım;
mcFa.addChild(yukle);
Buna göre son kodumuz şöyle olacaktır;
var yukle:Loader = new Loader();
var resim:URLRequest = new URLRequest("oyunyapimcisi.gif");
yukle.load(resim);
mcFa.addChild(yukle);

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder