2 Şubat 2012 Perşembe

Flash AS3-Yapay Zeka Sistemi

Arkadaşlar Flash'ın ayrıca bir yapay zeka sistemi yok normal olarak kullandığınız kodlara if( döngüleri ekleyerek ihtimalleri sıralar ve bir yapay zeka oluşturursunuz.Bu yazımda işte bu olaylardan bahsedeceğim.

//Diyelim ki Mario tarzı bir oyun yapıyorsunuz.Siz düşmana yaklaştığınızda,size dönmesini,size yürümesini ve size saldırmasını istiyorsunuz işte bunu şöyle yapıyoruz;
dusman MovieClip'ine giriyoruz.Ve uzunca bir dikdörtgen çiziyoruz.Bu dusmanın "görüş alanı"ve buna bir isim veriyoruz.Biz "gorus" diyelim.

if(dusman.gorus).hitTestObject(kahraman)){
 if(dusman.x<kahraman.x){    //demek oluyor ki dusman kahramanın sağında kalmışsa
dusman.scaleX=-1;     //düşmanın yüzünü öbür tarafa çevir.(ilk sprite'in duruşuna göre değişir.eğer duşman sola bakıyor olarak çizilmiş ise geçerlidir.






if(dusman.x=kahraman.x){           //yanyana iseler;
dusman.gotoAndPlay(5);
if(dusman.currentFrame==10){    //saldırması için 5 saldıraya başlayan,10 biten frame dir.
dusman.gotoAndStop(1);
}






işte böyle arkadaşlar.

Yazdığım kodlar direk çalışmaz.addEventListener metodu ile dinleyici eklemeniz gerekmektedir.

2 yorum:

  1. bu siteyi yapan salak herif bu nasıl bir renk şekli secmiş anlamıyorum okumak için ekstra bir çaba lazım

    YanıtlaSil
  2. Bilgi için teşekkür ederim...Fakat ben şunu sorabilirmiyim.Tank oyunu yapıyorum ve tank oyunu koordinat düzleminin 4 boyutunda da çalışmak zorunda.Yani kısacası ben düşman tanka yapay zeka verdim ve beni sadece ön ve arka kısımda değil farklı alanlarda da takip etsin istiyorum...Bunu yapabilirmiyiz.Şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil