10. Killzone 2 (45 milyon Dolar)
Bilirsiniz yapım süresi uzadıkça maliyette artar. Killzone 2′nin durumu da aslında bundan ibaret. 20 milyon $ bütçeyle yapımına başlanan oyun için harcanan para, dört yıl içinde 40 milyon doları bulmuş.
9. Final Fantasy XII(48 milyon Dolar)
Playstation 2 için 2006′da piyasaya çıkan Final Fantasy XII, Japonya’dan çıkan en bütçeli oyunlardan biri olsa da, bu sene piyasaya çıkan XII’ün bütçesinin %50 daha fazla olduğu söyleniyor ancak resmi bir bilgi yok.
8. LA Noire (50 Milyon Dolar)
Açıkçası kullandıkları yüz tarama teknolojisini ve tanınmış oyuncularla çalışıldığını düşünürsek LA Noire için bu rakamın düşük olduğunu bile söyleyebiliriz.
7.APB (50 Milyon Dolar)
6. Halo 3 (55 Milyon Dolar)
İlk iki oyunun başarısından sonra Microsoft, serinin 3. oyunu için sınırsız bütçe koymuş ve oyun tamamlandığında çıkan fatura 55 Milyon Dolar’ı bulmuş. Yazılanlara göre Microsoft oyunun tanıtımı için de 200 Milyon Dolar daha harcamış.
5. Metal Gear Solid 4 (60 Milyon Dolar)
Oyunun büyüklüğünü ve kalitesini düşününce normal bir rakam. İlginç olan ise bu rakamın Sony ve Kojima Production’ın ortak olarak harcaması. Kojima’nın cukka durumu fena değilmiş anlaşılan. Alakasız soru: 1- Kojima’nın 48 yaşında olduğun kim inanır? 2- Bir insan hiç mi yaşlanmaz?
4. Too Human (60 Milyon+ Dolar)
Bir başka başarı hikayesi daha… 1999 yılında Playstation’a aksiyon-macera türünde çıkması beklenen oyun, 2008 yılında aksiyon-RPG olarak Xbox 360′a çıkıyor. Silicon Knight’ın Nintendo ile olan anlaşması ve hazırlanmakta olan diğer iki oyun(Eternal Darkness: Sanity’s Requiem ve Metal Gear Solid: The Twin Snakes) yüzünden Too Human’ın askıya alınması, olayın bu kadar uzamasının sebebi olarak görülebilir. Oldukça uzun bir Unreal 3 motoru hikâyeleri de var ancak onu başka bir makalede anlatırız inşallah ama kısaca özet geçmek gerekirse oyunun son aşamalarına Unreal 3 motoru ile gelip, daha sonra sıfırdan bir motor hazırlayıp, oyuna baştan başlamak durumunda kalmışlar. Yazının başında dalga geçmek maksatlı “başarı hikayesi” tanımını kullanmıştım ama şu yazdıklarıma bakınca gerçektende bir başarı hikayesi var aslında.
3. Shenmue (70 Milyon Dolar)
Herkes “Shenmue 3 nerde” deyip duruyor da şu rakama bir baksanıza! 1999 yılında 70 Milyon dolar harcayarak ilk oyunu yaptıysalar, şu an yapmaya kalksalar Sega‘nın tüm banka hesaplarını boşaltması gerekir herhalde. Sega’nın herzamanki pazarlama hatalarından birini daha görüyoruz aslında burada. Satış rakamları oldukça düşük bir konsol için bu kadar büyük bütçeli, hemde buram buram asya kültürü kokan(para kazanmak istiyorsan A.B.D den şaşma, bknz en çok satan oyunlar) bir oyun çıkartmak ancak Sega’dan beklenebilir. Zaten oyunun kâr etmesi için her Dreamcast sahibinin oyundan iki tane alması gerekirmiş. Oyunun kalitesi ve özgünlüğü bambaşka bir konu…
2. Gran Turismo 5 (80 Milyon Dolar)
Acele giden ecele gider atasözünün, oyun ve sinema endüstrisinde çalışan insanlara öğüt olarak verilmemesi gerektiğinin bir örneği daha(öyle bir niyetiniz varsa zaman=para yı tercih edebilirsiniz). 2008 yılının ortalarında 60 Milyon Dolar olan bütçe, proje bittiğinde 80 Milyon Dolara vuruyor. En azından satış rakamlarına baktığımızda(Ocak 2011 itibariyle 6.6 milyon) durumu hayli hayli kurtarıyorlar.
1. Grand Theft Auto 4 (100 Milyon Dolar)
Üç buçuk yıl, 1000′in üzerinde çalışan ve ortaya çıkan sonuç Gran Theft Auto 4.
Umarım artık Gta gibi bir oyun yapmak istiyorum diyenlerin neden böyle muamele gördüğünü anlamışsınızdır.
45 milyon dolar çok büyük para be, bunu finanse etmek bir dert yatırdığın parayı alabilmek ayrı bir dert.
YanıtlaSil