Modifier menüsünden "Model Hair" seçeneğini seçiyoruz veçizgi kullanıma hazır hale geliyor.

Yine
modifier penceresinin alt kısmından Hair to Hair Coordsys seçeneğiile
diğer saçların buna uyumlu haraket etmesi gerektiğini belirtiyoruz.


Dikkat Bu plugin max içinde orjinal olarak bulunmaz, sonradan yüklemeniz gerekir.
Öncelikle sahnemize bir küre çizerek saç pluginini bunun üzerinde öğrenelim.Bir küre çizdikten sonra bir de line(çizgi) yapıyoruz. Bu çizgi saç sisteminin temelini oluşturacak.

Max pencerelerinde saç görünmeye başladı. Render ettiğinizde aşağıdakigibi bir görüntü alacaksınız.

Saçın bazı bölümlerini kesmek isterseniz Environment penceresinde Shaqhair seçili iken alt kısımdan modeling Cutters seçeneğini kullanabilirsiniz.Aşağıdaki örnekte saçı kesmek için bir Box kullandım. Select ile kutuyuseçip daha sonra Cut düğmesine basınca saçın o kısmı kesilecektir.
![]() | ![]() |

Gelelim modelimizin kafasına saç ekmeye. Bunun için önce kel bir model bulmalısınız. :)
Bu kel modele iki yöntemle saç ekebilirsiniz. Birincisi kafasının üst kısmının bir kopyasını yapıp bunu da birkaç parçaya bölerek her parçaya farklı bir saç tipi atayabilirsiniz. Aşağıdaki örnekte uyguladım, bunun küreye saç eklemekten hiçbir farkı yok sadece alt soldaki gibi kafanın benzeri olan bir kopya yapıp bunu parçalar ayırıyorsunuz. Daha sonra bu parçaları hide diyerek gizleseniz bile saç ortada kalacaktır.
![]() | ![]() |
Öncelikle Sub-Object Face iken kafada istediğimiz yüzeyleri seçip Alt taraftan Id numarası olarak modelin başka biyerinde olmayan bir Id numarası veriyoruz . burdaki örnekte kafada küçük bir yüzey seçip ID=5 yaptım.

Multi-Sub object kaplama kullanarak seçili yüzeyi görebiliriz.

Environment penceresinde ise önce modeli seçiyoruz daha sonra sağ tarafındanFace Level seçeneği ile kaplama ID numarasını belirtiyoruz.

Saçın kalınlığını ve yoğunluğunu ayarlamak isterseniz pencerenin alt kısmındaki seçenekleri kullanabilirsiniz.
Density:(Yoğunluk): Per area değeri normalde 0,2 bunu yükseltirseniz saç sıklaşacaktır.
Thickness (kıl kalınlığı): Bu değeri 0,1 yaparsanız daha ince kıl yapısı oluşur ve bu durumda sıklığını arttırmanız gerekebilir.
Curliness: (Kıvırcık): Kıvırcık saçlılardan hoşlanıyorsanızbu seçeneği aktif yapın.

Environment penceresinin alt tarafından saç rengini değiştirebilirsiniz.





Hiç yorum yok:
Yorum Gönder